Het is nu do maart 28, 2024 11:39 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
[Gezocht] Purple Heart 
Auteur Bericht
Bob
Bericht 
Wilco_Vermeer schreef:
Ik heb mijn post nog aangevuld, ook voor de Silver Star kom ik met Jack Price bij Vietnam uit.


Jack Price is natuurlijk een naam waarvan er waarschijnlijk een 500 of meer van waren...

Bob


vr maart 23, 2007 7:02 pm
Dennis N
Bericht 
Wilco_Vermeer schreef:
Ik heb mijn post nog aangevuld, ook voor de Silver Star kom ik met Jack Price bij Vietnam uit.


Wilco, ik ben zeker niet zo'n kenner als jou, maar de 'sluitingen' zien er inderdaad niet echt wo2 uit, klopt dat?


vr maart 23, 2007 7:19 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Met alle respect Bob, maar van al die Jack Prices van jou kan ik er maar eentje vinden met de Purple Heart en de Silver Star en die was er eentje uit Vietnam.

Inderdaad de sluitingen zien er niet echt gigantisch geslaagd uit. daarnaast lijkt het of ze er later zijn opgezet, maar dat is slechts mijn gedachten. Dan vind ik de gravering op de Silver Star te grof voor een Silver Star, maar ook dat is slechts mijn gedachten. Tot slot kan je op de pagina's waarvan ik de links onlangs heb gegeven hier een hele mooie discussie vonden over Ebay en gegraveerde onderscheidingen. Conclusie zeer veel met twijfelachtige herkomst.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr maart 23, 2007 7:59 pm
Profiel WWW
Bob
Bericht 
Wilco,

Wat zijn jouw referentie websites zijn m.b.t. PH en SS awards?

Bob


vr maart 23, 2007 8:33 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Lees de gehele topic maar eens door.
Daarnaast nog de diverse naamlijsten van ontvangers die overal op internet te vinden zijn en de diverse veteranenwebsites waar de nodige informatie op te vragen is. Vervolgens alle Amerikaanse informatie en beeldleveranciers van STIWOT en haar websites.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr maart 23, 2007 9:09 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Lees de gehele topic maar eens door.
Daarnaast nog de diverse naamlijsten van ontvangers die overal op internet te vinden zijn en de diverse veteranenwebsites waar de nodige informatie op te vragen is. Vervolgens alle Amerikaanse informatie en beeldleveranciers van STIWOT en haar websites. O ja en niet onbelangrijk, voor mezelf tenminste, 30 jaar verzamelervaring.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr maart 23, 2007 9:09 pm
Profiel WWW
Bob
Bericht 
Ja ik vraag je toch niet om zelf op te scheppen over je ervaring... alleen maar welke websites je gebruikt. Zodat ik er zelf ook iets van op kan steken...

Bob


vr maart 23, 2007 9:21 pm
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Citaat:
Ja ik vraag je toch niet om zelf op te scheppen over je ervaring...

Wilco geeft alleen aan hoe hij tot zijn (voorlopige) conclusie komt, verder niets Bob..

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


vr maart 23, 2007 9:37 pm
Profiel WWW
Bob
Bericht 
Nee ik vroeg om ref. websites... Ik vind het een kwestie van een te hoge eigendunk om dan over jezelf op te gaan scheppen...

Bob


vr maart 23, 2007 9:56 pm
Rudi
Bericht 
Bob schreef:
Nee ik vroeg om ref. websites..


Wilco schreef:
Lees de gehele topic maar eens door.


Dus Bob, pagina 1 post nr 10. En ja, 30 jaar verzamelervaring is een referentie opzich en heeft verder niets met opscheppen te maken.


vr maart 23, 2007 10:11 pm
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Nog een keer dan maar Bob.. :roll: Wilco verwijst je voor de door jou gestelde vraag, door naar de voorliggende pagina's in dit topic. Naar de Amerikaanse informatie en beeld leveranciers van Stiwot en de websites. Lezen dus. Verder is het zo dat als je zegt dat je voor je conclusie ook terug valt op de in de afgelopen dertig jaar opgedane kennis, het niet meteen zo is dat je aan het opscheppen bent. Deze opmerking geeft aan dat je het leert over de loop van de jaren: met vallen en opstaan, literatuur en onderzoek doen en dat dat de dingen zijn waar je op terug kunt vallen.

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


vr maart 23, 2007 10:12 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Ik heb geen enkele behoefte om waar dan ook over op te scheppen, maar hoop door dat te noemen slechts te bereiken dat je naast vele boeken, websites enzovoorts, voor informatie en gegevens ook kan terugvallen op de informatie die mensen zelf in al die jaren hebben opgedaan. Zoals je kan lezen heb ik bijvoorbeeld niet aangegeven dat de betreffende onderscheidingen vals of niet correct zouden zijn, slechts dat ik mijn twijfels heb en daardoor niet zou aanraden deze te kopen. Een ieder die mij vraagt of op een forum iets vraagt of oppert over een onderscheiding zal ik indien ik er iets van weet proberen te helpen. En ook ik val na 30 jaar zelfs terug op mensen die minder jaren verzamelen maar wel op een specifiek gebied ervaring hebben opgebouwd en op mensen met veel langere ervaring dan ik. Dat heet leren van elkaars kennis en kunde. Een eigenschap die mezelf, maar ook anderen al van vele miskopen (en zelfs in dat geval niet van alle) heeft afgehouden.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr maart 23, 2007 11:07 pm
Profiel WWW
RainbowRob
Bericht 
Ik geloof dat het in een ander topic stond maar daar werd aangegeven dat het herkennen van bijvoorbeeld een purple heart vaak een kwestie was van eraan voelen, ernaar kijken en dan is er nog altijd een mogelijkheid dat het niet echt is. Ik denk wanneer iemand dan dus 30 jaar ervaring heeft op dat gebied je die ervaring wel degelijk mag noemen en ook in mijn ogen redelijk betrouwbaar is. Al is het maar voor Wilco zelf. Wat jij (Bob) er verder mee doet moet je zelf weten. Kijk of je er iets aan hebt, dan is het prima, is dat niet zo nou dan is het jammer maar ga dan niet dergelijke domme dingen zeggen. Kijk gewoon terug naar eerdere pagina's in dit topic zoals is aangegeven.


za maart 24, 2007 2:56 pm
-Spitfire-
Bericht 
Ik heb er een op het oog, maar ik zit nog met die bieding.
Bod intrekken is ook geen keuze aangezien dat tegen de regels is... :(


zo maart 25, 2007 7:14 pm
Dennis N
Bericht 
-Spitfire- schreef:
Ik heb er een op het oog, maar ik zit nog met die bieding.
Bod intrekken is ook geen keuze aangezien dat tegen de regels is... :(


Je mag geloof ik 3x in het jaar een terugtrekking van je bod doen, je geeft dan als reden dat je het bedrag verkeerd hebt ingevuld. Geen vuiltje aan de lucht.


zo maart 25, 2007 7:17 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group