Het is nu do maart 28, 2024 1:53 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 
Foute gegevens op graf , kan dat ? 
Auteur Bericht
swinny
Bericht Foute gegevens op graf , kan dat ?
Hallo

Ik zit met een raadsel.

Ik heb voor een tijdje terug o.a. het graf van Joseph V Del Torto geadopteerd.
Nu ben ik na lang onderzoek er 99% zeker van dat er een fout op zijn graf staat.

Er staat 615th bomb squad , 410th bomb group (H)

ik ben er bijna zeker van dat deze combinatie niet bestaat.

Het moet ipv 410th de 401st zijn.

Heeft iemand een idee of zit ik fout , kan best hoor :D


ma mei 28, 2007 8:28 pm
-Spitfire-
Bericht 
Fouten kunnen best wel eens op de steen staan. Ik dacht dat er op het adoptiegraf van Joost ook een fout stond. Datum van sneuvelen klopte geloof ik niet.

Als ik zo op internet kijk geloof ik dat je gelijk hebt.


ma mei 28, 2007 8:53 pm
Skylighter
Bericht 
Ja, de 615th Bomb Squad behoorde bij de 401st Bomb Group.
Zie: http://www.armyairforces.com/forum/forumid_-87/tt.htm


ma mei 28, 2007 8:54 pm
Dennis N
Bericht 
Je zou best wel eens gelijk kunnen hebben. Ik kom ook niet verder dan dit: http://www.wartimememories.co.uk/airfields/deenethorpe.html


ma mei 28, 2007 9:08 pm
-Spitfire-
Bericht 
Het is gewoon echt een fout op de grafsteen. Op ABMC.gov staat gewoo 401st Bomb Group. Ik zal als ik jou was even contact opnemen met de begraafplaats.


ma mei 28, 2007 9:18 pm
swinny
Bericht 
Bedankt allen , ik dacht al dat ik niet fout zat

Heb contact gehad met de begraafplaats , maar die hebben mij doorverwezen naar abmc .
Bij hun was de fout dus tot nu toe onbekend en ze zijn zeer benieuwd naar de uitslag

Heb zojuist een mail gestuurd naar abmc dus ..... wordt vervolgt


ma mei 28, 2007 11:28 pm
joost29
Bericht 
-Spitfire- schreef:
Fouten kunnen best wel eens op de steen staan. Ik dacht dat er op het adoptiegraf van Joost ook een fout stond. Datum van sneuvelen klopte geloof ik niet.


Klopt, dit is Michel D Ernst (I-6-4). Op de grafsteen staat 11 december 1944; dit moet zijn: 17 december 1944. De oorzaak is waarschijnlijk een slordig geschreven 7 zonder een dwarsstreepje op de begrafenisdocumenten. Ook ABMC geeft 11 december.

Het bewijs van deze vergissing is:
1: de verklaring van de soldaat (veteraan Billy Melander, hij hield een nauwkeurig dagboek bij) die op een paar meter afstand stond toen Michel om het leven kwam.
2. De gebeurtenissen die tot zijn dood hebben geleid: 2nd Armored keerde met volle snelheid met Pershing tanks op M26 diepladers door Alsdorf terug van het front bij Jülich, waarschijnlijk om bij Heerlen een verdedigingslinie rond HQ 9th Army te vormen(de grote verwarring aan het begin van het Ardennenoffensief). Dit moet 17 december zijn geweest, in ieder geval niet de 11e.
Maar van mij mag dit zo blijven, aan een Joodse grafsteen moet je niets meer veranderen, die is voor eeuwig. Michel (vluchteling uit Polen) was zijn leven lang al door ellende achtervolgd, en deze foute datum is nog wel het minste.

Maar ik evengoed benieuwd hoe ABMC zal reageren.
Joost


di mei 29, 2007 4:50 pm
swinny
Bericht 
We zijn al een half jaar verder , maar ik kreeg net bericht dat mijn brief op het hoofdkantoor in Parijs ligt.
Nu maar hopen dat er een antwoordt komt.

Ben er nu echt 100% zeker van dat het een fout is , gezien alle gegevens die ik het afgelopen half jaar heb verzamelt.

ik houd jullie weer op de hoogte.

Andy


di dec 11, 2007 5:09 pm
John S.
Bericht 
Troost je Swinny. Er zijn meerdere graven waar fouten op staan...


di dec 11, 2007 8:26 pm
swinny
Bericht 
Ja dat had ik al begrepen :D


wo dec 12, 2007 2:31 am
ron_R
Bericht 
nobody is perfect


wo dec 12, 2007 7:08 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group