Het is nu vr apr 19, 2024 1:46 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 359 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 24  Volgende
Wo2 vakanties dit jaar? 
Auteur Bericht
M@RIO
Bericht 
Citaat:
Dank je Mario!! Van de meeste had ik al gehoord en bij sommige ben ik in '91 al geweest maar ben van plan om daar zeker ook nu weer heen te gaan.

Ik zal de lijst mee nemen op vak.


Graag gedaan en een fijne vakantie toegewenst!!

Mario


ma jul 23, 2007 4:25 pm
ErnstJan
Bericht 
Als het weer mee werkt denk ik dat het vast gaat lukken.
Heb jij ook gebruik gemaakt van die tours? is het wat?


ma jul 23, 2007 6:41 pm
M@RIO
Bericht 
Ja, tot op heden heb ik deelgenomen aan een tweetal tours. Tour 2: Infamous Third Reich Sites en Tour 3: Sachsenhausen Concentration Camp Memorial Tour. Over beiden ben ik zeer te spreken! Onder deskundige begeleiding van een gids bezoek je diverse plaatsen. Zoals je reeds hebt kunnen lezen vinden de tours plaats in het Engels, dus enige beheersing van de Engelse taal is noodzakelijk. Daarnaast zijn de tours redelijk intensief. Je loopt bij tour 2 circa 3 uur langs allerlei bezienswaardigheden en bij tour 3 moet je rekenen op een tijdsbesteding van circa 6 uur! Indien je besluit deel te nemen aan tour 3 is belangrijk dat je eten en drinken meeneemt (zeker op warme dagen)!

Bij de verschillende tours kun je gebruik maken van diverse kortingsregelingen. Standaard betaal je 12 euro voor een kaartje. Indien je onder de 26 bent betaal je 10 euro en als je bijvoorbeeld in het bezit bent van een zogenaamde 'welcome card' dan betaal je maar 9 euro. Daarnaast heb je bij beide tours een kaartje nodig voor de trein/metro om op plaats van bestemming te komen. Deze kun je ook bij je gids kopen. Als je in het bezit bent van de 'welcome card' is het niet nodig om een kaart te kopen voor de trein/metro. Berlijn is verdeeld in een drietal zones (zone A,B en C) en met deze welcome card kun je in alle zones reizen.

Samenvattend kan ik niet anders zeggen dat ik erg te spreken ben over deze twee tours. Ik ben van mening dat de gidsen die ik heb mee mogen maken goed onderlegd zijn met de geschiedenis, zoals deze zich in Berlijn en omstreken hebben afgespeeld. Daarnaast waren ze in staat om de geschiedenis te koppelen aan de hedendaagse realiteit. Kortom, een echte aanrader dus! :D


ma jul 23, 2007 7:45 pm
ErnstJan
Bericht 
Ok, Ik zou eerst een dag naar de seelowe hohe gaan maar denk dat ik tour 2 daarvoor in de plaats ga doen. Is voor mijn vrouw denk ik wat leuker.

Goede regeling dat mensen onder de 26 korting krijgen.


ma jul 23, 2007 7:48 pm
M@RIO
Bericht 
Dat is inderdaad een prima regeling! Veel organisaties in Berlijn maken gebruik van diverse kortingsregelingen voor bepaalde leeftijdscategorieën, studenten etc. Ik hoor graag wat je van de tour hebt gevonden en wellicht heb je nog andere bezienswaardigheden ondenkt die het vermelden waard zijn! :D

Mario


ma jul 23, 2007 8:04 pm
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Ernst Jan: (erg) schuin tegenover de Neue Wache is ook een monument voor de boekverbrandingen te vinden. Op de plek (of beter gezegd een van de plekken) waar dit plaats vond, het plein voor de universteitsbibliotheek, is nu een verlichte glasplaat te vinden waaronder de huidige universteitsbibliotheek gevestigd is.. Verder zijn in de gebouwen rondom het oudheidskundig museum 'Pergamon' nog een grote hoeveelheid kogelgaten te vinden. Allebei relatief kleine dingen, maar ik vond ze behoorlijk indrukwekkend toen ik er even bij stil stond wat er op deze plekken plaats gevonden heeft.

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


ma jul 23, 2007 8:59 pm
Profiel WWW
ErnstJan
Bericht 
M@RIO schreef:
Dat is inderdaad een prima regeling! Veel organisaties in Berlijn maken gebruik van diverse kortingsregelingen voor bepaalde leeftijdscategorieën, studenten etc. Ik hoor graag wat je van de tour hebt gevonden en wellicht heb je nog andere bezienswaardigheden ondenkt die het vermelden waard zijn! :D

Mario


Komt goed 8)


ma jul 23, 2007 9:37 pm
ErnstJan
Bericht 
Frank M schreef:
Ernst Jan: (erg) schuin tegenover de Neue Wache is ook een monument voor de boekverbrandingen te vinden. Op de plek (of beter gezegd een van de plekken) waar dit plaats vond, het plein voor de universteitsbibliotheek, is nu een verlichte glasplaat te vinden waaronder de huidige universteitsbibliotheek gevestigd is.. Verder zijn in de gebouwen rondom het oudheidskundig museum 'Pergamon' nog een grote hoeveelheid kogelgaten te vinden. Allebei relatief kleine dingen, maar ik vond ze behoorlijk indrukwekkend toen ik er even bij stil stond wat er op deze plekken plaats gevonden heeft.


Tnx, Volgens mij komt een van tours die Mario aangaf er langs.


ma jul 23, 2007 9:38 pm
M@RIO
Bericht 
Citaat:
Tnx, Volgens mij komt een van tours die Mario aangaf er langs.


Ernst-Jan,

Het monument wat Frank M aangeeft is inderdaad ook een indrukwekkend monument en het bezoeken waard. Het monument bevindt zich aan de Bebelplatz. Je bezoekt het monument niet tijdens één van de tours die ik aangaf. Als je kiest voor Tour 1: Discover Berlin, dan zul je langs het monument (Bebelplatz, scene of the Nazi Bookburning) komen. Naast de Neue Wache bevindt ook het Deutsches Historisch Museum zich dichtbij de Bebelplatz.


ma jul 23, 2007 9:57 pm
ErnstJan
Bericht 
Aangezien het weer niet echt mee werkt gaat de vakantie naar Berlijn niet door en gaan we nu naar Piriac sur mer aan de Franse kust dit stadje ligt redelijk in de buurt van Saint-Nazaire waar in WOII de thuishaven van het zevende flottille onderzeeërs was. Wie is hier wel eens meer geweest en kan me vertellen of het de moeite waard is om dit te bekijken?


do aug 09, 2007 5:23 pm
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Citaat:
Aangezien het weer niet echt mee werkt gaat de vakantie naar Berlijn niet door
Ik kan je vertellen dat het daar fantastisch weer was hoor! De afgelopen drie dagen constant temperaturen boven de 30 graden... Dus daar zou ik het zeker niet om laten.

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


vr aug 10, 2007 9:46 am
Profiel WWW
Foes
Bericht 
De vakantie zit er nu eindelijk op. Na 4 dagen Normandie, Margraten, Overloon, Mauthausen heb ik mijn portie WO II voor de komende dagen wel gehad. Ben nu bezig met alle foto's te ordenen. Normandie verslag zet ik zeker hier op het forum, van het overige kan ik ook wel wat "mooie" zaken laten zien mocht er interesse voor zijn.
Gegroet


zo aug 12, 2007 10:43 pm
David
Bericht 
Over een week of 2/3 ben ik te vinden op Hawaii 8) .

Ga er nu voor de 2e keer heen. Uiteraard naar Pearl harbour, Battleship Missouri en het legermuseum in Honolulu.

Pearl harbour is vooral indrukwekkend door de Arizona, die nog steeds olie lekt en het graf is van honderden US Navy soldaten.

Battleschip Missouri heeft in de Pacific gevochten, de Japanse overgave is aan dek getekend en zijn laatste wapenfeit was operation Desert storm!

Heb er zin in!


za jan 19, 2008 8:42 pm
gignnl
Bericht 
vanaf 30 mei asnelles op gold beach en uiteraard vele herdenkingen en vele andere bezienswaardigheden in de calvados


zo jan 20, 2008 5:22 am
Dennis N
Bericht 
In mei zal ik op een tweetal scholen in Flushing, Michigan, een lezing houden over adoptiegraven zoals het hier in Nederland wordt ervaren. Verder zal ik ter plaatse verder onderzoek doen naar mijn geadopteerde soldaat die afkomstig was uit Flushing, zal ik het voormalige woonhuis van hem bezoeken, zal er een meeting zijn met de VFW (Veterans of Foreign Wars) en heb ik een diner met de burgemeester van Flushing al waar nog een 'surprise' voor me wordt gehouden (?).

Na een week zal ik afreizen naar Tupelo, Mississippi voor een wederzien met de Caldwell's en de Gibbs'. Zal ik een ontmoeting hebben met veteranen van de 8th USAF, afdeling Mississippi en verder nog wat WO2 gerelateerde musea bezoeken.

Leuk om te vermelden, deze trip is geheel op uitnodiging en alle kosten (tickets, verblijf) worden betaald! :)


zo jan 20, 2008 12:08 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 359 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 24  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group