Het is nu do maart 28, 2024 11:23 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Opstand april Texel 1945 
Auteur Bericht
ErnstJan
Bericht 
nee komende week hij gaat komen dat heb ik toch al eerder gezegt? ik hou der over op en stel voor om weer ontopic te gaan. vind het namelijk een beetje nutteloze discussie aan het worden sorry....


za aug 07, 2004 4:29 pm
IA002
Bericht 
wel we zijn aardig ontopic... je vroeg namelijk:-
Citaat:
wie kan mij hier infomatie over geven


ik en vraag me nu af : als het van één kant moet komen dan heb ik er geen zin an om informatie te gaan zoeken..... Denk dat ik het volgende week of zo maar op dat andere forum zet... :D


za aug 07, 2004 4:33 pm
ErnstJan
Bericht 
volgens mij ging het over die brief die ik niet op dit forum wil zetten omdat ik het op een andere site van stiwot(dus eigenlijk ook van dit forum) heb gezet... en als je dat wilt doen dan doe je dat toch?


za aug 07, 2004 4:35 pm
Hans
Bericht 
Ik wil hier toch even op reageren. Ik heb ErnstJan voor het eerst ontmoet tijdens onze Stiwot Battlefield Tour rond Oosterbeek en Arnhem op 4 juli j.l. Al vrij snel raakte ik ook met ErnstJan in gesprek, en hij deelde mij mede dat hij graag iets voor Stiwot en onze aanverwante sites wilde betekenen.

Al snel bleek dat hij al een tijdje rondliep met de gedachte om een artikel te schrijven m.b.t. de opstand in Texel en eventuele aanverwante zaken. Omdat ErnstJan toch wat twijfels had over zijn eventuele schrijverskwaliteiten, zijn we hier toch iets verder op doorgegaan en heb ik hem verzocht om gewoon eens een poging te wagen, zo heb ik het tenslotte ook moeten leren. Ik heb hem toen medegedeeld dat, wanneer zijn artikel af was, hij dit maar eens naar Wilco en mij moest doormailen zodat wij eventuele tips en/of opmerkingen konden geven.
Dus, even voor alle duidelijkheid, zijn idee voor dit artikel is niet 'ineens' gekomen, maar is iets waar ErnstJan al geruime tijd mee rondliep.

Verder vind ik het geheel niet relevant of een artikel ook al op andere sites geplaatst staat. Zolang je een eigen interpretatie hieraan geeft en niets letterlijk overneemt van ander artikelen, is zo'n artikel dus uniek. Het zal aan de lezer zelf zijn om te bepalen welke versie op welke site hij of zij het meest aanspreekt en het meest kwalitatief vindt.

Nog even als afsluiting, ErnstJan heeft vandaag naar Wilco en naar mij zijn eerste artikel doorgemaild en zodra wij vinden dat dit kwalitatief goed genoeg is om te plaatsen op onze www.go2war2.nl, zal dat pas gebeuren en niet eerder. Dus het is nu geheel aan ons om te bepalen wanneer dit artikel online gezet zal gaan worden, misschien vanavond al en misschien pas volgende maand.

ErnstJan, ik ben in ieder geval zojuist begonnen met het doorlezen van je artikel en mijn opmerkingen zal ik je z.s.m. doorgeven, zodat je je artkel alvast kunt aanpassen, en als Wilco straks zijn opmerkingen ook doorgegeven heeft denk ik dat het zeker goed genoeg is voor onze site. Ik bedoel dit niet arrogant of denigrerend, maar kwaliteit staat bij ons eenmaal hoog in het vaandel. Het kan beter wat langer duren en dat het kwalitatief goed is, dan afgerafeld en slecht van kwaliteit, toch....... ?


za aug 07, 2004 4:38 pm
IA002
Bericht 
Jaja, nu is het opeens uitgesteld naar volgende maand... (als de info van het andere forum opdroog zal je bedoelen)...
Denk dat ik maar een pilsje ga ddrinken hier op de hoek bij 'de lindeboom' 8)
(zucht... ik word denk ik te oud...)


za aug 07, 2004 4:43 pm
Hans
Bericht 
Pietje, ik had het dus duidelijk over " misschien vanavond al en misschien pas volgende maand". Je zou het misschien niet denken of verwachten, maar ook medewerkers en bestuursleden hebben een privé-leven.


za aug 07, 2004 4:54 pm
IA002
Bericht 
Frank - dit is toch je prive leven of ga je me zeggen dat dit je beroep is..., stond overigens al met mijn zonnebril op, klaar om weg te gaan :-

///edit door Frank
Ik neem aan dat je hier Hans bedoeld en niet Frank//// edit

Citaat:
Verder vind ik het geheel niet relevant of een artikel ook al op andere sites geplaatst staat. Zolang je een eigen interpretatie hieraan geeft en niets letterlijk overneemt van ander artikelen, is zo'n artikel dus uniek. Het zal aan de lezer zelf zijn om te bepalen welke versie op welke site hij of zij het meest aanspreekt en het meest kwalitatief vindt.


Als je anderen dan niet de mogelijkheid geef 'gebruik te mogen maken van de orginele bron, dan kunnen ze ook nooit een goede interpratie aan geven... dat kan dan alleen over de tekst die is vrijgegeven... Volgens mij begin je met onderzoek te doen door in eerste instantie te werken van uit de orginele bron.... Dat is dus nu voor andere niet mogelijk... Als het NIET relevant is dat de brief op een ander site wordt gezet.... zet hem dan op deze.... een goed voorbeeld doet immers goed volgen... (kijk anders maar eens hoe ze dat bij de buren doen) 8) Op nu naar De Lindeboom... zie je daar wel op het terras!


za aug 07, 2004 4:55 pm
Hans
Bericht 
ErnstJan,

Ik heb volgens mij in een uitgave van Checkpoint nog wel wat aanvullende informatie voor je m.b.t. dit onderwerp voor je. Zal op zolder eens kijken of ik deze uitgave nog ergens kan vinden.


za aug 07, 2004 5:22 pm
ErnstJan
Bericht 
Dank je Hans, ik merk wel dat ondanks dat het volgens mij een redelijk onbekend facet uit de oorlog is er toch aardig wat boeken over verschenen zijn. Het is natuurlijk ook een grote tragedie die aan veel mensen het leven gekost heeft.


za aug 07, 2004 7:18 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
De na vaal pijn en moeite door Ernst Jan overgetypte brief zal komende week afgedrukt worden op de webstise www.go2war2.nl . Openbaar en voor iedereen toegankelijk om als bron te gebruiken.

Ernst-Jan, mooi werk. Ik weet uit ervaring wat een monnikenwerk het is om dergelijke brieven leesbaar te maken.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


za aug 07, 2004 8:32 pm
Profiel WWW
ErnstJan
Bericht 
@wilco zo pijn heeft het nou ook weer niet gedaan. Het was alleen lastig om een getypte brief van 60 jaar terug te lezen. Papier word dan toch minder en aangezien men in die tijd er nooit aan gedacht heeft dat een ver famlielid het ooit nog eens online zou zetten(hoe konden ze ook internet bestond nog niet eens) is het ook niet altijd met de beste zorg bewaard.... :mrgreen:


za aug 07, 2004 8:40 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Even wellicht wat rechtzetten. Iedere volgende post die niets met het geven van informatie van doen heeft wordt dan verder verwijderd.

Ernst Jan heeft een brief waarin de opstand wordt beschreven. Deze brief komt op Go2War2 te staan. Naar aanleiding van die brief heeft de redactie van Go2War2 aan Ernst-Jan gevraagd om een artikel over de opstand te schrijven als achtergrond bij die brief. Op datzelfde moment was men ook op het forum van wo2.nl bezig met de thread over dit onderwerp. Lijkt ons perfect als men van de info over en weer gebruik kan maken. Gezien de contacten tussen bestuur STIWOT en initiatoren van Wo2.nl lijkt ons dat ook geen enkel pobleem. De brief wordt geplaatst ruim voor het artikel dus ook anderen kunnen gebruik maken van de info in de brief.

En nu graag weer terug naar de topic. Wie heeft er meer info dan al bekend is.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


za aug 07, 2004 8:49 pm
Profiel WWW
Hans
Bericht 
ErnstJan,

Ik heb de benodigde informatie gevonden ! Niet zoals eerder vermeld in een uitgave van het maandblad 'Checkpoint', maar in het volgende boek :

Bericht van de Tweede Wereldoorlog / Uitgave Amsterdam Boek 1970-1975 / deel 16 / blz. 2587 t/m 2590.

De kop van dit hoofdstuk luidt als volgt : "De opstand van de Georgiërs op Texel" van Louis Sinner. Als je via de mail of een PM mij even je adres doorgeeft, zorg ik ervoor dat je deze informatie z.s.m. in huis hebt.


zo aug 08, 2004 11:44 am
ErnstJan
Bericht 
@Hans: het is binnen. zodra ik klaar ben met mijn theorie-examen ga ik der mee bezig.mou even flink aan de studie


di aug 10, 2004 11:08 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group