Het is nu do maart 28, 2024 2:04 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Adoptie van Charles G. Brinkley 
Auteur Bericht
-Spitfire-
Bericht 
Mail van een van Charles dochters :D :

Hello Sebastiaan,

My brother Jerry told me that you travel some distance to honor my daddy, Charles Garland Brinkley, and place flowers on his grave, and I want to thank you and let you know that I appreciate that so much. That is such a lovely thing to do. You must be a terrific young man.

Sincerely,
Elizabeth (Lib) Brinkley Holland


Afbeelding


di mei 15, 2007 4:03 pm
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Da's fijn om daar waardering voor te krijgen!

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


di mei 15, 2007 7:34 pm
Profiel WWW
-Spitfire-
Bericht 
Op 27 mei heb ik voordat ik naar Margraten ging nog even bloemen gebracht bij Charles:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


di mei 29, 2007 9:21 pm
John S.
Bericht 
De voorlaatste foto is echt heel mooi.


zo jun 10, 2007 10:52 am
muncio
Bericht 
Superfotos Sebastiaan


zo jun 10, 2007 11:05 am
-Spitfire-
Bericht 
Thanks! :D

IDPF had ik wat minder geluk mee bij Charles, die hebben ze, zeggen ze, niet kunnen vinden. Over 6 maanden mag ik het opnieuw proberen...


zo jun 10, 2007 11:24 am
muncio
Bericht 
Das balen en via Nara databases, AAD Archives van US government, wwiimemorial gekeken neem ik aan?.
Heb je contact met de familie toch?
Kunnen die geen OMPF opvragen?.


zo jun 10, 2007 11:28 am
-Spitfire-
Bericht 
Eindelijk weer eens nieuwe informatie. Charles Garland Brinkley werd op 30 december 1919 geboren en was dus 25 jaar oud wanneer hij sneuvelde. Hij liet zijn vrouw en twee kinderen achter.

Over is vrijwel geen informatie te vinden, Charles sneuvelde in Hosingen, Luxemburg. De 80th Infantry Division heeft hier hard gevochten, uiteindelijk bevrijdde de 17th Airborne Division (John? :wink: ) zonder tegenstand, aangezien de Duitsers Hosingen al hadden verlaten. Zijn IPDF werd niet gevonden, en ik mag het over een paar maanden opnieuw proberen.

Afbeelding
Faye en Lib Brinkley, dochters van Charles Brinkley


di aug 07, 2007 8:51 pm
-Spitfire-
Bericht 
En ook gisteren weer naar Henri-Chapelle geweest. Wat een beheerder zeg! Stond daar in een vrijetijds kloffie... En de bloemen vielen ook weer tegen. Zullen niet meer dan bij 5 graven geweest zijn...

Afbeelding

Afbeelding


zo okt 21, 2007 11:44 am
Ishirra
Bericht 
De beheerder gisteren die ik gezien had was een vrouw, en toen ik haar vroeg voor vazen voor m'n bloemen antwoorde ze dat ze allemaal in gebruiken zijn (ze hebben er daar niet zoveel) Ga ik buiten kijken kom ik daar maar 10 bloemen tegen of zo....
Eerlijk gezegd, de service en het kerkhof in Margraten is beter en beter onderhouden....


zo okt 21, 2007 1:54 pm
-Spitfire-
Bericht 
Kan iemand mij vertellen wat dit betekent?

Above 3 EM fr dy to MIA as of 27 Jan 45

Het staat in het Morning Report van de C Company, 318th Infantry Regiment van 1 februari 1945, maar ik heb geen idee wat het betekent. Iemand een idee?


wo dec 26, 2007 6:18 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Met dit handige lijstje:
http://www.327engineer.com/MorningRepor ... sIntro.htm

Moet je al verder komen, maar dan nog slaat het nergens op. Dan zou er namelijk iets staan van:

Above 3 Enlisted Men from duty to MIA (Missing in Action) as of 27 Jan 45.

Maar goed, misschien helpt het.

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


wo dec 26, 2007 9:28 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Het slaat hierop, dat ze op de lijsten zijn omgezet van Enlisted Men naar MIA. Een commandant weet nu wat de juiste sterkte, in aantallen, van zijn troepen is.

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


do dec 27, 2007 9:30 am
Profiel
-Spitfire-
Bericht 
Zoiets dacht ik al, hartstikke bedankt! :D


do dec 27, 2007 12:11 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Ow zo... ja, als er inderdaad een lijstje van 3 namen boven staat... Maar zo helderziend was ik niet :wink:

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


do dec 27, 2007 2:08 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group