Het is nu do maart 28, 2024 8:58 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Fouten en misrekeningen 
Auteur Bericht
Harro
Bericht 
Welterusten Kazin :wink:


za nov 17, 2007 2:31 pm
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Prima, dan gaan we ons nu weer focussen op de bedoeling van deze thread.

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


za nov 17, 2007 2:32 pm
Profiel WWW
Kazin
Bericht 
Volgens mij is een fout van Hitler het volgende;

De Vrouwen mochten voor een zéér groot deel niet het leger in en mochten niet werken in fabrieken. De vrouwen mochten alleen maar kinderen maken zodat ze later soldaten werden van Hitlers derde rijk.

Dit is een blunder omdat; Als de vrouwen nou gewerkt hadden in fabrieken om wapens en munitie te maken, dan hadden de Duitsers het misschien langer volgehouden. En als vrouwen nou wel het leger inmochten (vrijwillegers dan) b.v. aan het front om de artillerie te besturen dan hadden ze het misschien ook nog iets langer volgehouden?

Nouja, dit denk ik dan althans.


za nov 17, 2007 4:04 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Wat is je bron Kazin? Duitse vrouwen werden wel degelijk ingezet in de oorlogsindustrie. Zelfs in behoorlijk hoge mate. In mei 1939 was het aandeel vrouwen in de tewerkstelling 37,3% en in mei 1944 was dit opgelopen tot maar liefst 51%. Dat was meer dan in Groot-Brittannië en de Verenigde Staten. Meer informatie op: Vrouw in de nazi-ideologie en de nazi-economie.

Let er op dat je beweringen niet zomaar doet, maar dat je goede bronnen hebt ter ondersteuning.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


za nov 17, 2007 4:25 pm
Profiel WWW
Kazin
Bericht 
Kevin, onlangs heb ik op dit forum gelezen dat Duitse vrouwen juist niet ingezet werden.. Zo zie je maar weer STIWOT heeft niet altijd het juiste antwoord


za nov 17, 2007 4:26 pm
-Spitfire-
Bericht 
Gelukkig hebben we Kazin die het wel weet... Misschien dat je de link van het topic even kan geven? Overigens wat er op het forum gepost wordt is niet altijd van STIWOT.


za nov 17, 2007 4:29 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
-Spitfire- schreef:
Overigens wat er op het forum gepost wordt is niet altijd van STIWOT.

Gelukkig niet. :wink:

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


za nov 17, 2007 4:31 pm
Profiel WWW
Kazin
Bericht 
http://www.stiwotforum.nl/viewtopic.php?t=6810

hierstond het. Lees een paar berichten verder dan zie je het staan.
Jammer, dat niet alles wat gezegd wordt door jullie altijd waar is.. Hiermee bedoel ik niet dat er geen vrouwelijke Duitse soldaten aan het front waren. Die waren er wel volgens Kevin, heb zijn link al ook doorgelezen die hij noemde


za nov 17, 2007 4:32 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Nee Kazin, je moet goed lezen. Ik schrijf helemaal niks over Duitse vrouwen aan het front. Ik toon alleen aan dat jouw bewering dat Duitse vrouwen niet mochten werken in fabrieken niet klopt.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


za nov 17, 2007 4:35 pm
Profiel WWW
pedor
Bericht 
Volgens mij ging de discussie niet over vrouwelijke soldaten, maar over vrouwen die tewerkgesteld werden. En in dat geval heeft Kevin:
Citaat:
Duitse vrouwen werden wel degelijk ingezet in de oorlogsindustrie. Zelfs in behoorlijk hoge mate. In mei 1939 was het aandeel vrouwen in de tewerkstelling 37,3% en in mei 1944 was dit opgelopen tot maar liefst 51%. Dat was meer dan in Groot-Brittannië en de Verenigde Staten. Meer informatie op: Vrouw in de nazi-ideologie en de nazi-economie

wel gelijk


za nov 17, 2007 4:37 pm
Kazin
Bericht 
Kevin, ik weet niet zeker of vrouwen wel of niet gewerkt hebben in fabrieken. En die link die uw opnoemde.. ik weet het niet. Hitler heeft in toespraken ook altijd gezegd dat vrouwen er waren om kinderen te maken.. Dus ik vertrouw geen enkele bron omdat niemand in die tijd tegen bevelen van Adolf Hitler indurfde te gaan


za nov 17, 2007 4:38 pm
Kazin
Bericht 
Pedor dat kan wel kloppen maar wie durfde erin die tijd tegen bevelen van Hitler integaan? Hij heeft heel vaak in toespraken gezegd dat vrouwen er waren om kinderen te maken, zodat die kinderen later soldaatje konden spelen voor hem.
Hij heeft zelfs gezegd dat Vrouwen nooit in de politiek, industrie aan de front mochten omdat dat een grote strategische en tacktische fout voor de Duitsers zal zijn. Dit heb ik zo gelezen en gezien in Documentaires. En Documentaires worden pas uitgezonden als, alles wel klopt en er geen historische fouten invoorkomen.

Maar ja, ik had het eigenlijk over vrouwen aan het front. Daarvan heb ik hellemaal nooit gehoord. Ik heb wel het volgende gelezen; Vrouwen in Duitsland die in fabrieken werkten, mochten geen Ariërs zijn. Meestal waren het buitenlanders die uit andere landen verplicht gehaald werden om te werken in Duitse fabrieken. Ariërs mochten alleen maar thuis zitten van Adolf Hitler en voor hun kinderen zorgen.

Dit las ik, er kan misschien hellemaal niks aan kloppen volgens jullie maar zo komt het tog wel in Documentaires voor.

Wie heeft hier aub meer informatie over. Ik wil hier niet wéér een hele discussie als jullie vinden dat jullie gelijk hebben zeg dan aub een bron waar er alles over in staat.


za nov 17, 2007 4:43 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Hitler heeft inderdaad gezegd dat vrouwen er waren om kinderen te maken en om voor hun man te zorgen. Hitler wilde echter ook oorlog voeren. Daar heb je mannen voor nodig. Die werden opgeroepen als soldaat en zo ontstond er een een steeds groter arbeiderstekort dat opgevuld werd met buitenlandse dwangarbeiders, concentratiekampgevangenen én vrouwen. Oorlog voeren ging dus voor ideologie. Ik zie geen reden om de statisieken daarvan in twijfel te trekken.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


za nov 17, 2007 4:44 pm
Profiel WWW
Kazin
Bericht 
Kevin, als je zegt dat vrouwen ook moesten werken, zijn dit dan ook de Ariesche vrouwen die niet meer voor hun kinderen konden zorgen omdat ze opeens moesten werken? Het waren volgens mij dan alleen vrouwen die niet Arisch waren. Dit lees ik net in een boekje dat ik er even bij heb gepakt


za nov 17, 2007 4:46 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Welk boekje heb je erbij gepakt?

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


za nov 17, 2007 4:49 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group