Het is nu do maart 28, 2024 8:55 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Fouten en misrekeningen 
Auteur Bericht
pedor
Bericht 
Citaat:
En Documentaires worden pas uitgezonden als, alles wel klopt en er geen historische fouten invoorkomen.


Ook in documentaires zitten fouten, zeker bij degene die al tientallen jaren oud zijn, maar ook in nieuwe films en serie's is niet alles correct.
Ik denk hierbij aan band of brothers waar George Koskimaki zijn visie geeft op een gebeuren : Quote:
Op deze spoorlijn zou, volgens de tv-serie, Moose Heyliger zijn beschoten door een van zijn eigen mensen terwijl hij over het spoor liep. Dat kan niet want daar lagen toen Duitsers ingegevraven. Hij is wel beschoten maar niet op de manier zoals in de serie wordt vertoond.


za nov 17, 2007 4:52 pm
Kazin
Bericht 
Het is geen boekje. Grootboek van de Tweede Wereldoorlog deel 2.
Zijn oude boeken, over het onderwerp staan een paar zinnetjes in.
Deel 2 met dat streepje aan de zijkant, en dan:

Europa onder de Duitse laars

Dan: Vanaf bladzijde 723, Onderwerp: DE SLAVEN VAN HET REICH
tot aan TUNNEL NAAR DE VRIJHEID blz. 723 - 757
IN HET GHETTO VAN WARSCHAU staat er ook nog een stukje over. Welke bladzijde kan ik niet opzoeken, ik ben het na wat bladeren tegen gekomen :lol:
Kijk er maar eens in als je het boek hebt.


za nov 17, 2007 5:20 pm
Kazin
Bericht 
Pedor ''documentaires worden pas uitgezonden als alles klopt en er geen historische fouten inzetten''. Bedoel ik mee, voor de tijd van de documentaire. Als er een documentaire in 1950 uitgezonden werd, wist je niet beter dan alleen maar kijken en je kunt niet over alle documentaires zeggen dat er fouten inzitten, die zitten er misschien wel in maar dan gok je tog wel voor een groot deel als je het hebt over documentaires van nu.

Heb vandaag nog 2 docu-boxen gekocht ik ga ervan uit dat daar het meeste in klopt ik geef er niets voor niets geld voor uit?


za nov 17, 2007 5:24 pm
pedor
Bericht 
Kazin, natuurlijk moet je de documentaires in de context zien in de tijd dat het uitgegeven is, maar juist daarom moet je voorzichtig zijn met het verwijzen naar een documentaire als bron en dit dan als juist bestempelen.
Klakkeloos geloven wat er geschreven of uitgezonden wordt is niet juist.
Raadpleeg zoveel mogelijk bronnen of vraag het op dit forum, want er zijn genoeg leden die op onderdelen veel info hebben. :wink:


za nov 17, 2007 5:34 pm
Kazin
Bericht 
Klakkeloos geloven? Ik had het over dat mensen op Wikipedia klakkeloos dingen opschreven. Een foutje tijdens het lezen misschien?
Voor de rest zeg je het een beetje het zelfde als wat ik zij over de documentaires.


za nov 17, 2007 7:09 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group