Het is nu vr maart 29, 2024 9:59 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
gevechtswaarde: Geallieerd vs Duits 
Auteur Bericht
schinkel1813
Bericht 
Rein schreef:
schinkel1813: Ik dacht hier ergens te hebben gelezen dat de SS-divisie niet meer/beter bewapend was dan een gewone Wehrmacht divisie......?


In 1943 hadden de Panzerdivisionen Liebstandarte, Das Reich en Totenkopf een eigen Schwere Kompanie met Tiger I panzers, alleen "Grossdeutschland" van de Wehrmacht had dat ook. Later werden deze individuele kompagnieen vervangen door SS-Schwere Panzerabteilungen op SS-Panzerkorps-niveau, daardoor hadden de SS-Panzerkoprsen een eigen Tiger- afdeling.

Ik heb verder geen cijfers paraat ( iemand wel ?) maar de "klassieke" Waffen-SS Divisies ( LSSAH, DR, T,) werden wel bevoordeeld met herbewapeningen. Dit kan je echter niet zeggen van vele andere Waffen-SS Divisies.


za nov 24, 2007 10:30 pm
schinkel1813
Bericht 
Rein schreef:
Schinkel1813:
Ik heb de discussie hierover gevonden:
http://www.stiwotforum.nl/viewtopic.php?t=2976&highlight=uitrusting+wehrmacht


Nou, dan hoeven we deze discussie dus niet meer te voeren.


za nov 24, 2007 11:07 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group